PANDUAN MEMULAKAN BISNES TUDUNG TANPA PREMIS

Bagaimana Saya Jana Untung RM15,000 Sebulan Menjual Tudung, Walaupun Tanpa Premis!

bundle2

Anda Berminat Nak Buat Bisnes Tudung?

Bila kita nak buat bisnes tudung ni, memang ada banyak juga benda yang perlu kita tahu.

  • Di mana nak cari supplier?
  • Apa tudung yang disukai oleh pasaran?
  • Kain jenis apa yang mahu digunakan?
  • Mana nak cari tukang jahit?
  • Berapa harga nak letak?
  • Macam mana nak ambil gambar yang menarik?
  • Kat mana nak jual?
  • Macam mana nak buat ayat iklan?
  • Macam mana nak tahu apa tudung yang pelanggan suka?
  • Dan macam-macam lagi perkara dan persoalan yang muncul!

4bt

PANDUAN LENGKAP JUAL BARANG DI LAZADA

PERHATIAN! Kepada Peniaga-Peniaga Produk Yang Sale Sedang Sendu! Stok Masih Berlambak! Dan..Tak Tahu Lagi Nak Jual Kat Mana?

cover3

Apa Yang Terkandung Di Dalam Ebook Panduan Bisnes Lazada Ini?

Dalam ebook panduan ini, saya dah tulis dan tunjukkan siap-siap. Secara langkah demi langkah, dari mula daftar akaun di Lazada, cara nak masukkan barang hinggalah sampai kepada cara nak pos barang tu kepada pembeli!

Ia memang complete! Antara perkara-perkara penting yang saya tulis di dalam ebook ini ialah..

Ingin Menternak Ikan Tilapia?

Ingin Menternak Ikan Tilapia?

ecover01

Apakah Isi Kandungan Ebook Ini?

BAB 1: PENGENALAN IKAN TILAPIA
Mengandungi info asas pengenalan mengenai ikan tilapia seperti potensi penternakan,  jenis-jenis spesis ikan tilapia yang biasa diternak di Malaysia dan juga ciri-ciri Ikan Tilapia yang sesuai dengan cuaca dan iklim di Malaysia. Jenis-jenis ikan yang memberikan isi ikan yang akan memberikan keuntungan kelak dan jenis Ikan Tilapia baru yang boleh mencepatkan masa untuk tuaian.

BAB 2: PERIHAL KOLAM 
Maklumat lengkap berkaitan kolam. Dari mula mengenalpasti jenis kolam, lokasi yang sesuai untuk membina kolam, pengiraan kos membuat kolam, peralatan-peralatan yang diperlukan untuk membina dan mengurus kolam.  Turut diceritakan di dalam bab ini tentang aspek jadual pembersihan kolam .

BAB 3: BENIH IKAN
Bagaimana memilih benih ikan yang terbaik, berapakah saiz yang sesuai dan berapakah harganya? Berapa banyak benih yang diperlukan? Dimana mahu mendapatkan bekalan benih ikan? Semuanya ada di ceritakan di dalam bab ini

BAB 4: MAKANAN IKAN
Kolan dan selesai! Benih pun dah selesai! Sekarang, masuk pula bab makanan! Apakah makanan yang sesuai untuk ikan tilapia? Setiap peringkat tumbesaran ikan tilapia, memerlukan makanan yang berbeza! jadi, ketahui segala hal tentang makanan ikan di dalam bab ini!

BAB 5: MAKANAN RUMUSAN SENDIRI 
Menceritakan dengan ringkas bagaimana membuat makanan sendiri yang boleh menjimatkan kos penternakan serta menerangkan serba sedikit mengenai rumusan makanan serta alatan-alatan yang perlu ada.

BAB 6: PENYAKIT IKAN  & CARA RAWATAN
Senarai beberapa penyakit yang biasa menyerang ikan dan juga langkah-langkah bagaimana mengatasi atau merawat penyakit-penyakit tersebut.

BAB 7: PENJUALAN HASIL TERNAKAN
Bagaimana untuk menuai hasil ternakan? Berapakah harga jual yang mahu diletakkan? Kepada siapa ikan-ikan ini boleh dijual? Apakah faktor yang mempengaruhi harga jualan ikan? Semuanya di tunjukkan dalam bab ini!

BAB 8: KESILAPAN-KESILAPAN PENTERNAK IKAN
Ini adalah antara bab yang paling penting! Tidak ramai penternak yang ingin berkongsi tentang kesilapan-kesilapan yang mereka lakukan yang boleh menyebabkan mereka kerugian berpuluh ribu ringgit sewaktu sedang mengusahakan projek penternakan ikan ini! Jadi, dalam bab ini, saya kongsikan kesilapan-kesilapan yang seringkali dilakukan oleh pengusaha penternakan ikan. Info di dalam bab ini sahaja mampu menyelamatkan berpuluh-puluh ribua wang anda!

BAB 9 : RISIKO PENTERNAKAN
Eh? Siapa kata menternak ikan tilapia ini tiada risiko? Dalam bab ini saya kongsikan 6 risiko yang sentiasa berlaku dan perlu dihdapai oleh penternak ikan tilapia. Anda perlu bersedia menghadapi risiko-risiko ini apabila ingin menjalankan projek penternakan ikan tilapia.

BAB 10: KISAH KEJAYAAN
Sedikit kisah-kisah kejayaan penternak lain sebagai suntikan motivasi untuk anda memulakan projek penternakan ikan tilapia.

BAB 11: ORGANISASI RUJUKAN
Senarai beberapa organisasi yang boleh membantu anda apabila anda menjalankan projek penternakan ikan ini. Organisasi ini sedia membantu dari segi ilmu, bantuan, pemasaran dan sebagainya.

BAB 12: PINJAMAN
Mungkin anda kekurangan modal untuk memulakan projek penternakan ikan ini. Jadi, disini, saya kongsikan beberapa agensi kerajaan dan pihak bank yang sedia menawarkan pinjaman bagi anda memulakan projek penternakan anda

BAB 13: PENDAFTARAN SYARIKAT/PERNIAGAAN
Apabila anda ingin menjalankan projek penternakan ini secara serius, maka adalah penting untuk anda mendaftarkan projek anda sebagai sebuah perniagaan atau syarikat. Ianya adalah bertujuan untuk anda menguruskan wang keluar masuk untuk projek anda serta memudahkan anda untuk membuat pinjaman kelak.

BAB 14: SENARAI SEMAK
Senarai semak yang boleh digunakan untuk membantu mengingatkan langkah-langkah yang perlu diambil untuk menjalankan peniagaan ini.

PANDUAN MEMULAKAN PENTERNAKAN KAMBING

Ketahui… Bagaimana Cara Memulakan Penternakan Kambing Yang Betul Dengan Kos Yang Rendah! Tanpa Perlu Membuat Sebarang Pinjaman!.

cover3

Banyak info, ilmu, rahsia serta pengalaman sebenarn yang telah saya masukkan di dalam ebook ! Antara perkara yang saya kongsikan di dalam ebook ini adalah seperti :-

rkv4

PANDUAN MEMULAKAN BISNES MAKAN SECARA DELIVERY

Mari Saya Tunjukkan Anda Bisnes Yang Mudah Untuk Dimulakan Dengan Kos Yang Rendah Serta Sentiasa Ada Permintaan Yang Tinggi! Walaupun Selepas Tamat PKP!

cover3

Apa Yang Terkandung Di Dalam Ebook Ini?

Baiklah, saya bagitau sikit apakah isi kandungan yang terdapat dalam ebook setebal 80 mukasurat ini.

error

Enjoy this portal? Please spread the word :)